Pages

Friday, September 3, 2010

Aku,Ramadhan,Syawal dan ..... Kampung??

Aku: ....Bahang peperiksaan pertengahan semester baru sahaja berakhir. Semua mahasiswa/i pastinya menghela nafas kelegaan tak kurang juga kerisauan menanti keputusan peperiksaan yang akan keluar nanti:)

Ramadhan:Kita juga perlu menghela lagi satu nafas 'kerisauan'..Kerisauan kerana pemburuan malam lailatul Qadr bakal berakhir,pemburuan mengejar sisa-sia akhir Ramadhan yang penuh barakah akan tamat dalam masa beberapa hari sahaja lagi..sesungguhnya kita merupakan orang-orang yang sangat rugi sekiranya peluang yang datang sekali sahaja setahun ini tak dimanfaatkan sebaiknya,dapatkah kita bertemu Ramadhan yang seterusnya??...kami pasti merinduimu ya Ramadhan..

Syawal: Kunjungannya dinantikan,sinonimnya syawal dengan bulan kemenangan umat Islam,sinonimnya juga dengan eid-almubarak,hari raya aidilfitri dan sebagainya. Betulkah kita benar-benar memahami penghayatan yang tersirat di sebalik sambutan kedatangan Syawal? Janganlah kemeriahan kedatangan hari raya menenggelamkan kesungguhan kita mempertingkatkan amal ibadah. Jangan juga kedatangan Syawal membuatkan kita lalai dan meninggalkan segala akhlak dan amalan yang kita perbaharui dalam bulan Ramadhan..semoga kami layak menikmati kemenangan Ramadhan dalam kedatanganmu ya Syawal...


Kampung: Tak perlu perlu dihuraikan lagi..habisnya exam, hampir berakhirnya Ramadhan,menjelangnya Syawal tidak lama lagi,ke mana lagi arah tuju kita?Tidak kiralah ke mana kita pulang nanti:kampung,bandar,pekan,pinggir bandar,pulau,KL,dan lain-lain;istilah itu cukup manis digunakan:'kampung' :)
Sama-sama manfaatkan Ramadhan ini+selamat menyambut kedatangan Syawal+hati-hati pulang ke kampung:) ke mana-mana sahaja kita pergi pada bila-bila masa,ingatlah bahawa kita hamba yang sentiasa perlu menjalankan hak kita ke atasNya,salam Ramadhan dan salam Syawal:)





0 comments:

Post a Comment

 
MMORPG Games - MMORPG List - Video Game Music